2016年2月3日 星期三

[OneRepublic] Everybody Loves Me 中文歌詞

前言
  在現實生活中,能把這首歌當作自己主題曲的人真的是會羨煞不少人。本歌描寫了一個萬人迷的心境,人見人愛且想要的願望全都唾手可得,不管走到哪裡都是眾人目光的焦點。對筆者來說會被這首歌吸引的主要原因還是在於音樂本身從重節拍所帶出輕快節奏,配合上主唱本身有意無意地在尾音上轉腔淡出,給了這首歌非常洗腦的特性。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

Nightcore版



Well, hell sees her shadow in my backseat
她在我的背後監視我
And her friends are standing right in front of me
我卻跟她的姊妹淘談笑風生
World wide from the Cimmaron to Turkey,
從錫麥隆到土耳其
Open up said, "Everybody loves me!"
大聲喊出 "大家都愛我!"

And you don't have to make a sound
你無需開口詢問
'Cause they got what you need
因為他們早已準備奉上一切
Oh~ohohoh~
喔~喔喔喔~

Got love for the people that have warned you
要愛那些警告過你的人們
God love all your sentimental virtue
上帝鍾愛你多情的優點
Eight balls with the takers that'll make you
你會將獵物一網打盡
Late calls with the lovers that'll hate you
成為每個人又愛又恨的對象
And you don't have to make a sound
你無需開口詢問
'Cause they got what you need
他們早已準備奉上一切
What you need
你想要的一切
Make ya say
讓你不禁想說

#1
Oh my!
我的天啊!
Feels just like I don't try
感覺不費吹灰之力
Looks so good I might die
這可能會爽死我
All I know is everybody loves me
而我只知道我是萬人迷
Head down,
回過頭
Swaying to my own sound
隨口瞎扯幾句
Flashes in my face now
感受閃光燈如浪潮般打在臉上
All I know is everybody loves me
而我只知道我是萬人迷
Everybody loves me
大家都愛我
#1

Well, I play the music don't stop till I turn gray
好吧,我從不間斷地玩著音樂
Stars forever like Don Suzan never fade,
直到我變成像丹蘇贊那般光芒不曾消退的巨星
He had a beautiful child, named her Desiree
他有個漂亮的小孩,名叫迪賽蕊
Hope I'm remembered for the things that I never made
我希望我記得還有什麼沒做過

'Cause you don't have to make a sound
你無需開口詢問
When They got what you need
當他們早已準備奉上一切
Make ya say
讓你不禁想說

#1 repeat

Everybody
每個人
Everybody
所有人
Oh

Everybody
全世界
Everybody
全宇宙

Don't need my health
我不需要健康
Got my name and got my wealth I
只需要名聲與財富
Stare at the sun
我直視著太陽
Just for kicks all by myself I
就像我掌握一切般
Lose track of time
我失去對時間的認知
So I might be past my prime
所以或許早已錯過精華歲月
But

I'm feeling oh so good
我覺得自己棒呆了
YEAH!
耶!

#1 repeat

Oh I said
喔 我說
Everybody
每個人
Everybody
所有人
Don't you know you wanna
難道你不知道你喜歡我嗎
I said Everybody
我說所有人
Everybody
全世界
Everybody
全宇宙
Whoa!
嗚喔!

沒有留言:

張貼留言